Flower therapy






My desk this morning, with a level 1 of messy....Level 5 is when all those
pretty notebooks and agenda are covered with late bills, shops receipts and
what's not. Level O of messy is rarely ever reached, I'm afraid ! Those past
months, I've discovered flowers on my desk seem to erase the mess or at
least makes it more interesting and pleasing to the eye. 

I had my usual thursday French girls dinner at home last night and one
of my girlfriends gave me this lovely bouquet of flowers from her garden. 
Love its absolute prettiness.....Call me silly, but I do believe flowers
are good for our soul...my new therapy indeed !


Mon bureau ce matin avec un désordre de niveau 1...Le niveau 5, c'est
quand tous ces jolis carnets et mon agenda sont recouverts de vieilles
factures, de tickets de caisse et autres. Quant au niveau 0, jamais vu !
Dernièrement, je me suis rendue compte que si je mettais des fleurs sur
mon bureau, le désordre est comme presque effacé ou paraît au moins plus
intéressant et agréable à l'oeil.

Hier soir, j'avais ma soirée habituelle entre copines françaises et l'une
d'entre elles m'a offert ce ravissant bouquet composé de fleurs de
son jardin. J'adore ! Vous allez sûrement me trouver un peu bébête
amsi je suis sûre que les fleurs nous font du bien à l'âme....bref,
je crois que j'ai trouvé ma nouvelle thérapie !


Comments

Flowers are definitely good for the soul! Just the other day I went and bought (wait for it!) "wild flowers" (see, that's what happens when you live in London) from a florist because I needed flowers to make myself feel happy :-) I would love to have flowers like yours growing in my garden! Thursday French girls' dinner - I think I need to move closer to where you live... ;-) Have a lovely weekend xo
I agree with you and Carole, a wonderful bouquet and how lucky your friend is , to have beautiful flowers in her garden xox
C'est sur que les fleurs embelissent tout espace, il n'y a rien de plus beau que les fleurs fraiches et si elles sont cueillies d'un jardin d'ami c'est ideal!Oui,c'est une therapie efficace!
Gina said…
Dear Lala, Exactly my sentiments. Flowers always lift my spirits. Have a lovely week. ox, Gina

Popular Posts