About Food & Love



Oops...I'm going to talk about kitchens again. May be I should change the title of this 
blog in My kitchen is my castle ! Well, I just wanted to share a tiny piece of news which
makes me happy...tomorrow I'm teaming up with Monchéri to cook at the music studio again,
here in Albuñuelas.  We did it occasionally before and I loved the experience.

When I think about it, it's funny how food has always been my other job. The one I did for 
pleasure more than for money. 

In Paris, before I started to work as a stationery designer,
I was a translator and got redundant after 2 years. I didn't mind really because other projects
 were calling me. At that time I was living in the Marais and a friend who was giving computer
 classes at the Hôtel de Ville suggested I should have an open table with paying guests.
So everyday except week end, I would cook lunch for him and his colleagues who were quite
happy to spend their lunch hour in a nice quiet and luminous flat with views on a beautiful
 garden. Then, friends of friends asked me to prepare nice chic buffets on a budget for parties,
 so yes, I guess between food and me there's this special love relation. And of course
cooking with Monchéri makes it all very special....

Today we had drinks and tapas with some lovely people from Madrid. They loved
the idea of my other job...cooking and styling dinner parties for people just for a short period.
They asked us if we would do it in Madrid and of course we said yes but then I said....
well you know I quite fancy doing it in Ibiza too ! So if you ever rent a house in Ibiza
for a holiday and need a cook for a week or so, give me a shout ! serious...it's not a joke..


Talking about holiday, don't forget to check on our special
There are still some places left.

Don't miss this wonderful opportunity to discover an idyllic Andalusia !
Read all about it here.

Have a great week end and 
a huge thank you to my new followers



Oops...Je vais encore parler de cuisine. Il s'en faut de peu pour que je change 
le titre de ce blog en Mon château est ma cuisine ! En fait, aujourd'hui je voudrais
vous faire part d'une petite nouvelle qui me fait très plaisir....demain, je vais cuisiner
avec Monchéri dans le studio de musique, ici à Albuñuelas. Nous l'avons déjà fait

Quand j'y pense, c'est drôle comme la cuisine a toujours été mon autre job.
Le job que je faisais plus pour le plaisir que pour l'argent.

À Paris, avant de devenir créatrice de papeterie, j'étais traductrice et ai été
licenciée au bout de 2 ans. Dans le fond, je m'en fichais un peu parce que j'avais
d'autres projets en tête. À cette époque, j'habitais dans le Marais et un ami qui
donnait des cours d'informatique à l'Hôtel de Ville m'a suggéré d'ouvrir une table d'hôtes
chez moi pour lui et ses collègues. Donc en semaine, je leur préparais un déjeuner et tout
le monde était content de manger dans un appart calme et lumineux avec vues
sur un magnifique jardin. Puis, des amis d'amis m'ont demandé de préparer des buffets
chics et pas chers pour des soirées. 

Oui, je crois qu'il y a toujours eu cette relation d'amour entre moi et la cuisine.
Et bien sûr, cuisiner avec Monchéri c'est la cerise sur le gâteau....

Aujourd'hui, nous avons pris un verre et des tapas avec des gens
adorables de Madrid qui ont beaucoup aimé l'idée de mon autre job....
cuisiner et styliser des soirées pour des particuliers, ponctuellement.
Ils nous ont demandé si on accepterait de se déplacer à Madrid et bien sûr,
on a dit oui....mais après j'ai dit que tout compte fait, j'aimerais tout aussi bien
faire la même chose à Ibiza! Donc....si un jour, vous louez une maison à Ibiza
pour des vacances et avez besoin d'une cuisinière pendant une semaine ou plus,
contactez-moi ! non, sérieux c'est pas une blague....

En parlant de vacances, n'oubliez pas de voir notre
Il reste encore des places.

Ne manquez pas cette merveilleuse opportunité de découvrir une Andalousie idyllique !
Pour tout savoir, cliquez ici

Passez un week end formidable et 
un immense merci aux nouveaux lecteurs
de ce blog




Comments

Stationery designer , living in the Marais ,, that is a great start,, so fabulous :-) I love the Marais ,
La vie est une aventure qui plus elle est enrichissante mieux est ! Et toi, tu la vis passionnément et ça me plait chez les gens ! Je souhaite un dimanche reposant et je m' excuse du tutoiement.
À bientôt!
Olympia
Connie said…
I am so very excited to have found your blog . . . "Beautiful", or should I say. "Bella". Every little inch of it is magnificent.
Your newest follower, Connie:)
Joyful said…
I remember when you and your cherie undertook this assignment awhile back to cook. I look forward to reading once again about your experiences this summer.

Popular Posts