Sweet BB

Well yes....Here I am again with more photos of Jean-Luc Godard's Contempt. As I told you already, it's one my fave movies. I meant to post these photos in my previous post but had to get more storage from Google first. So I hope you don't mind a little more of BB for this week end !

I don't know how Godard and Brigitte Bardot got on during the shooting but she's as sweet as ever. I also love the vestuary in the movie, the use of bright colors, or black and stripes. Very Mediterranean chic....
Even if you're not a fan of BB, Contempt is a great French 60's new wave movie....a classical which never ages !

eh oui...je rempile avec Le Mépris, mais comme je vous l'avais déjà dit dans mon post précédent, j'adore ce film à la puissance 10. Je voulais poster ces photos hier mais j'ai dû d'abord acheter plus d'espace via Google. Et j'espère que quelques photos de BB en plus vous sauront agréables pour le week end !

J'ignore si les relations étaient bonnes entre Godard et BB sur le tournage, mais elle est toujours aussi merveilleuse. J'aime beaucoup aussi les vêtements du film, l'emploi des couleurs vives, du noir et des rayures. Très chic méditerranéen.
Même sans être fan de BB, Le Mépris est un petit bijou de la nouvelle vague...un classique qui ne vieillira jamais !



Happy Week end !


Comments

Vær våken said…
Happy weekend to you too, Lala! Wish I had those eyelashes :) :)

Kristin xoxo
studioJudith said…
Lala - such beautiful images,
I must find this film !

jjj
Muy chulo!

Pasa por mi blog, tengo sorteo de un clutch.
Un besote
(www.modayunpocomas.com)
me encanta Godard movies! y BB too.
bss
;-)

Popular Posts