Decorating with crates



 Lately I've been obsessed with redoing my depressing dressing 
(a very boring room) cheaply with crates.
Ok, the idea is not very original but the effect can be quite nice.
I loved how jewel designer Circo hanged all those crates on the walls
to showcase her creations at the last Madrid in Love Pop Up Shop.

Dernièrement, j'ai une idée fixe : refaire entièrement mon dressing 
qui est tout triste, avec des cagettes. D'accord l'idée n'est pas très originale 
mais l'effet peut être très sympa. J'avais bien aimé comment la créatrice de bijoux
Circo avait suspendu  toutes ces cagettes au mur pour présenter 
ses créations  au dernier Pop Up Shop Madrid in Love.

 This morning, I looked for some inspiring pics on Internet....
I love the plant pot and the little table below...this is really fun and easy

Ce matin, je cherchais des idées sur Internet et des photos qui inspirent...
J'aime bien cette jardinière et la petite table en bas est très chouette

 and then how about wine crates as drawers ?

sympa aussi, d'utiliser des caisses à vins comme tiroirs

 at my home, I use them for books

chez moi, je les utilise pour ranger les livres

 and I'm also a great fan of pallets to use outdoors as low tables 
on the roof terrace...the best economical solution !

et je suis aussi une grande fan des palettes pour utiliser comme table basse 
sur la terrasse sur le toit...la meilleure solution économique !

that said, nothing to do with crates and pallets, I found pics of this magical house
on the western coast in France which is a café littéraire (literary café)
and I completely fell in love with the kitchen cum library cum dining room

ceci dit, cela n'a rien à voir avec les cagettes et les palettes, mais j'ai trouvé 
ces photos d'une maison magique à Belle-Île, qui est un café littéraire et
j'ai eu un gros coup de coeur pour la cuisine/librairie/salle à manger

 sorry for digressing from crates and pallets but don't you think
this place really makes you feel like eating good food in good company,
then pick up a book while sipping a cup of tea and then eat again ?

pardon de digresser des cagettes et des palettes mais franchement
cette pièce ne vous donne pas envie de manger des bons petits plats
en bonne compagnie, puis de choisir un bouquin 
tout en buvant un thé et manger de nouveau ?


In the end, I feel it's not my dressing, I'm going to redo but my kitchen !

Bon, je sens que ce n'est pas mon dressing que je vais remanier mais ma cuisine !


pics : 2 via, 3 via , 4 via, 7 & 8 via,
 others from my castle in spain

Comments

Milena said…
Hola Lala
Buenísima idea la caja de vinos para libros... pero lo que me ha encantado es la cómoda, me parece genial!
Besos!
K said…
That's a really cool idea. Crates definitely make interesting plant holders and I would never have thought to use them for holding books in.

Popular Posts