The little Christmas shop around the corner




 Did I ever tell you one of my favorite movies is The shop around the corner
by Ersnt Lubitsch ? And so it happened that for a short period of time,
I too had my little shop around the corner - a special Xmas Pop Up in which
I embarked a few artist friends who participated gaily to this adventure.
The shop is now closed until the 1st week end in January as I'm off to Paris
tomorrow morning. But before I leave I wanted to post a few pics of what
has become a new baby for me. Never in my life, could I have imagined that
decorating my own shop and running it even as a Pop Up shop could be so
exciting ! I enjoyed every moment of it, putting things together, displaying,
chatting with people - still it might not be something I'd like to do on a constant basis.

Vous ai-je jamais dit qu'un de mes films préférés est La boutique au coin de la rue
d'Ernst Lubitsch ? Et bien voilà, pendant un court moment, moi aussi j'aurais eu ma petite
boutique au coin de la rue - une Pop Up spécial Noël dans laquelle j'ai embarqué quelques
amies artistes qui ont toutes participé gaiement à l'aventure. La boutique est maintenant
fermée et rouvrira le 1er week end de janvier car je vais à Paris demain matin. Mais avant
de partir, je voulais vous laisser quelques photos de ce qui est devenu mon nouveau bébé.
Jamais de la vie, je n'aurais pu imaginé que j'allais autant aimer décorer ma propre boutique
et m'en occuper, même de façon éphémère ! J'ai aimé chaque moment - rassembler les 
articles, les mettre en place, bavarder avec les gens - même si ce n'est pas une activité
que j'aimerais faire constammment.
 The Xmas Pop Up shop was mainly focused on home and decor.
Elena's gorgeous ceramics was displayed on the centre table. We also had
the delicious marmelades of Casita de Azucar.

La Pop Up Noël était centrée sur la maison et la déco. La belle céramique d'Elena
était en vedette sur la table centrale. Les délicieuses marmelades de Casita de Azucar
lui tenaient compagnie.
 Petit point cushions from Gym's shop

Coussins au petit point de la boutique de Gym
 I'm starting a new line of linen table runners embroidered with French verses

Je commence une nouvelle ligne de chemins de table brodés avec des vers classiques
 I've also made new notebooks and a series of prints with my photographs

J'ai aussi fait de nouveaux carnets et une série de posters avec mes photos
 Josiane made those poetico-sexy stem vases

Josiane a confectionné ces soliflores poético-sexy
Gym started a new series of artwork in the form of lightboxes....this pirate is definitely
too cool ! And Caroll makes cardboard furniture which are amazingly
sturdy and superlight

Gym a commencé une nouvelle série de créations sous forme de boîte
lumineuse....ce pirate est vraiment trop cool ! Et Caroll crée des meubles
en carton qui sont incroyablement robustes et super légers
 When I told you I like decorating a shop, I mean it.....even the price tag...

Quand je vous ai dit que j'aimais décorer la boutique, tout est matière à décorer...
même les étiquettes de prix
 I hanged the posters in the passage way leading to the kitchen

J'ai suspendu les posters dans le couloir qui mène à la cuisine
 where we sold financiers biscuits and marmelades

où on vendait des financiers et des marmelades
 and this is how the little shop looked like from outside. Later on,
I'll have it paint a darker grey or with white stripes but for now, I'll leave it as it is.

et voilà à quoi ressemblait la petite boutique de l'extérieur. Plus tard je la ferai
repeindre dans un gris plus soutenu ou alors avec des rayures blanches, mais
pour le moment, je vais la laisser tel quel.
 It is obscenely late as I'm typing this post and I need to get up in 5 hours,
so forgive my being quick...
I wish you all a very happy time for this holiday and a merry Christmas !

Je suis en train de taper ce post à une heure vraiment indécente et je dois me
lever dans pas trop longtemps alors pardonnez-moi ma hâte...
Je vous souhaite à tous beaucoup de joie et de rires durant ces fêtes et
un bon et beau Noël !

Comments

Joyful said…
The shop looks lovely and I'm sure the spirit of the season kept you in great anticipation for the opening. Enjoy your travels. Stay safe. Enjoy the holiday and "see" you in the New Year!
Thank you so much Penny and me too, I wish you a very happy time !
Lots of love
Lala
A very special shop! Wish you all the best for magical holidays Lala!
Love, Olympia
Milena said…
Has montado una tiendecita preciosa, con muchísimo gusto.
Lala, que tengas un viaje estupendo y que pases unos días bien felices, que disfrutes estas fiestas.
Besos, mil
Loree said…
What a lovely idea. The shop looks very pretty.
Happy New Year Lala, how absolutely fantastic , love it, xo
Nadezda said…
Kuku Lala, tu vas bien. Tu as réalisé un beau travail pour Noël !

Popular Posts