A peaceful halt in Cézanne's workshop in Aix-en-Provence




 Earlier this month I stopped briefly in my beautiful home town.
Too briefly, I'd say but then I had appointments in Nice. Still I managed
to find the time to go to Cézanne's workshop. Once there, the world ceases
making noise and I found myself in such a peaceful place in spite of other visitors. 
I sat down on the terrace by the entrance of the house, truly enjoying this moment of 
tranquillity and inspiration.

Au début du mois, j'ai fait une halte très brève dans ma belle ville natale.
Trop brève même. Mais j'avais d'autres rendez-vous à Nice. Néanmoins, j'ai
trouvé le temps d'aller à l'atelier de Cézanne. Une fois là-bas, le bruit du monde
s'estompe complètement et malgré la présence d'autres visiteurs, j'ai ressenti une 
paix totale dans ce merveilleux endroit. Assise sur la terrasse à l'entrée de 
la maison, j'ai savouré pleinement ce moment de quiétude et d'inspiration.
 Time stood still in the artist's workshop, a wide space surrounded by light and silence.

Le temps s'est arrêté dans l'atelier de l'artiste, un vaste espace baigné de lumière et de silence.
 An ingenious idea: this very narrow and tall window Cézanne
had made built in his workshop to carry big size paintings up and down.

Une idée ingénieuse de l'artiste: cette ouverture très haute et étroite pour
permettre le transport de toiles de grand format.
 Lush green escape in the garden

Une belle échappée verte dans le jardin




Atelier de Cézanne
9, avenue Paul Cézanne 
13090 Aix-en-Provence

Comments

Joyful said…
Lovely peek into Cezanne's world.

Popular Posts